Doorgaan naar hoofdcontent

In de malle molen van het leven

"zinin, “life is good”, #mooi, #hilarisch, “geweldige avond!”, #energie, #chill! En zo komen er dagelijks nog veel meer updates en termen langs die niets aan de verbeelding overlaten: wat is mijn leven toch leuk, inspirerend, spannend, romantisch, betekenisvol en/of sociaal."




Zo begon ik mijn faceookberichtje op 18 september 2015. Om als volgt verder te gaan:


"Vaak genoeg heb ik ook zulke updates geplaatst van mijn leuke leven. Want dat had ik. Echt!! En daar zit je dan: relatie net naar de knoppen, huisdier dood, klant kwijtgeraakt, proefwerk slecht gemaakt of een andere situatie die niet echt in bovengenoemde termen omschreven kan worden. Heeft de rest van de wereld dan écht zo’n leuk(er) leven? Het zit in de menselijke aard om onze mate van geluksgevoel te vergelijken met personen om ons heen. Als je collega’s het slecht doen, voel jij je met je magere plusje best goed. Als de relatie van je beste vriend(in) net over is, is jouw leven zo slecht nog niet. Sociale Vergelijking noemen psychologen dat. Lange tijd heb ik getwijfeld of ik dit moest doen. Jullie laten weten dat mijn leven momenteel namelijk helemáál niet "#zinin, #mooi, #hilarisch, #geweldige avond!”, #energie, #chill" is.... Momenteel is mijn leven "#kut, #moe, #slapeloze nacht(en), #onzeker, #verdrietig, #futloos, #geenzinin!! Mijn leven bestaat momenteel namelijk maar uit 1 ding en dat is kanker. Nooit gedacht dat dat Monster ook mij zou weten te vinden. Ik leefde naar mijn idee gezond: at elke dag verse groente en 2 stuks fruit, fietste bijna elke dag naar m'n werk (15 km enkele reis), volleybalde, ging bijna elk weekend mountainbiken in de duinen bij Schoorl, deed af en toe een toertje op de racefiets waarbij afstanden van zo'n 100 km aangetikt werden en deed vrijwilligerswerk bij de Voedselbank omdat me dat oa. energie gaf. Het maakt dus niet uit of je dun, dik, arm, rijk, mooi, lelijk, groot, klein, bruin, geel, of blank bent. Hij weet je te vinden! Dus voor de Sociale Vergelijking: jouw leven is zo slecht nog niet met dat vetrolletje dat je al tijden in de weg zit, die € 100,- die je elke maand aan het einde rood staat, dat leuke jurkje dat, net nu jij besloten had het te gaan kopen, uitverkocht is. Die grote liefde die maar niet beantwoord wordt. Aangezien ik in het verleden veel updates postte met positief nieuws, vind ik dat ik nu ook iets moet posten met negatief nieuws.Vandaag heb ik m'n derde chemokuur gekregen en lig ik de komende dagen in bed bij te komen met pijnscheuten door m'n hele lichaam.Vergelijk je situatie momenteel even met de mijne en zoveel andere patiënten en weet dat het altijd slechter kan. Toch hoop ik binnenkort weer een leuke update te posten, want als de dokter het goed vindt, willen Bas en ik voor de operatie die me eind oktober te wachten staat, nog een weekje naar Canada en oa. de Niagara Falls bekijken! #zinin, “life is good”, #mooi, #hilarisch, “geweldige avond!”, #energie, #chill!"


Inmiddels zijn we 1 jaar en 9 maanden, 1 operatie, 9 chemokuren en een zootje pillen verder en zijn we naar mijn idee nog niet veel opgeschoten. Dat Monster laat zich niet makkelijk temmen. Elke keer als er een stoot chemisch afval tegenaan gegooid wordt, houdt ie zich even koest om dan vervolgens na een paar maanden gewoon weer wakker te worden en van zich te laten horen. 
Zo ook nu weer... Dacht ik met die stoot pillen die ik vanaf afgelopen februari slikte wel 100 te kunnen worden, afgelopen maandag werd helaas pijnlijk duidelijk dat dat Monster ook die weet te pareren. En beginnen we over anderhalve week weer overnieuw en krijgt ie weer een stoot chemisch afval op z'n kop.

Met deze blogs wil ik jullie op de hoogte houden van het wel en wee dat me de komende tijd te wachten staat. Zo hoef ik niet m'n facebookpagina te "bevuilen" met eventuele ellende en kunnen jullie er zelf voor kiezen om mijn (ziekenhuis)belevingen op te zoeken. 

Voor mij is dit hele geblog nieuw, dus ik ben benieuwd hoe het jullie en mij zal bevallen. 

We spreken!











Reacties

  1. ff kijken hoe dat allemaal werkt hoor. Oh leuk, ik ben anoniem 😎 Maar daar hou ik niet van dus dat moet anders. Tukkie hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Nynke, ik wens je zooveeeel succes!!! Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ja nu kan ik weer schrijven wat ik gister ook al deed: ik lees graag je blog, omdat jij alles altijd zo treffend en mooi weet te (om) schrijven. De aanleiding is minder mooi :-(. Wens jou en Bas alle kracht, liefde en sterkte de komende tijd. Ik denk aan jullie <3

      Verwijderen
  4. Lieve Nynke, wát een ellende! Houdt het nou nooit op? Je ziet er zo goed en gezond uit, doet leuke dingen, je bent (of lijkt, in ieder geval) altijd goed gemutst... Je verdient het zo niet (niemand verdient het natuurlijk, maar dat terzijde...). Wat ongelooflijk k** dat Het Monster wéér heeft toegeslagen - of maar blijft toeslaan. Weet dat ik aan je/jullie denk. Als ik iets kan doen... het zal niet maar dan heb ik het in ieder geval aangeboden ;-) Hou je taai, lieve Nynke, en sterkte weer de komende tijd. Ik ga/blijf je volgen hier. Dikke tût!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Mar!! Ik ga ervan uit dat ik volgende Koningsnacht gewoon weer in Swart een klein biertje ga doen hoor!!
      Xx

      Verwijderen
  5. Lieve Nynke, wat vreselijk k.. dat je nu weer de strijd tegen Het Monster moet aangaan! Heb veel respect voor hoe je ermee omgaat en dit deelt met ons. Ik wens jou en Bas heel veel sterkte de komende tijd! Liefs Henny

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Laatste blog?/ verzoek

Ook nu is het weer lang geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Ik ben vooral bezig geweest met “Dum vivimus vivamus” (zie mijn vorige blog). Zo zijn Bas en ik een weekje in Zweden geweest met de auto. Kort daarna zijn we met een grote groep naar de Alpen geweest, waar veel fietsvrienden de Marmotte (wielertocht) hebben gereden en ik vooral lekker buiten heb genoten van het gezelschap en het heeeeeeerlijke weer. Ohja, ben ik en passant ook nog met een parapent de Alpe d'Huez naar beneden gekomen!  Ons laatste uitje was een weekendje op een Blokhutboot en wat heb ik daarvan genoten!  Na het weekendje Blokhutboot en de lading chemo ranja die ik kort daarvoor kreeg, is het opeens snel achteruit gegaan met me. Het vocht in mijn buik was al snel weer terug.    Dit moest ik dus laten verwijderen omdat ik er last van had. In het ziekenhuis zagen ze ook nog hoge ontstekingswaarden in m'n bloed. Daarom “mocht” ik een paar dagen blijven en weer eens aan de antibiotica. Al m

Dum vivimus vivamus

We schrijven 29 maart 2018 en dus is het alweer 5 maanden geleden dat ik met die gekke bacterie in het ziekenhuis lag en dus net zo lang geleden dat ik m'n laatste blog schreef. In de tussentijd is er natuurlijk weer het nodige gebeurd in m'n leventje. Van eerste tot laatste keren, nieuwe mensen ontmoeten, oude liefdes ontmoeten (laat ik niet overdrijven, het ging maar om 1), m'n 45e verjaardag, concerten, etentjes. Ohja, er was ook nog iets met chemo.... Laat ik daar mee beginnen. Op 4 januari stroomde er voor de (derde) laatste keer een stoot chemisch afval m'n lichaam binnen. De bedoeling was om daarna zo lang mogelijk aan de immuuntherapie te gaan. Persoonlijk had ik er niet zoveel vertrouwen in (is een tè lang verhaal waarom), maar m'n oncoloog wèl, dus dan proberen we dat hè? Voor 5 april stond een CT-scan op de rol. Maar halverwege februari voelde ik weer het eea in m'n buik. Anderhalve maand wilde ik dus niet wachten. Gelukkig kon de scan naar voren