Doorgaan naar hoofdcontent

Geen bericht, goed bericht??

Na twee maanden radiostilte, hier een kleine update van de zieke kip:

Op 21 augustus ben ik weer door de scan gegaan. Ten opzichte van de scan van 12 juni liet deze geen af- maar ook geen toename van cellen zien. Het is dus eigenlijk stabiel gebleven. De doc vond het geen reden tot ongerustheid. Hij zei dat het waarschijnlijk wat langer werk nodig had. 
Vier weken pauze voor onze geplande reis in oktober naar Nieuw Zeeland vond ie echter geen goed idee. Daar wachten we dan maar even mee. Iets met een vat en zuur enzo.
Dusssss.... eigenlijk geen goed nieuws maar ook geen slecht nieuws!! Ik vind nog steeds wel het goede nieuws dat die stomme cellen (nog) niet in m'n organen zitten!
De tumormarkerwaarde (halen ze uit je bloed) daarentegen liet een goed beeld zien. Waar ie in juni nog 132 was, is ie nu 14! Gezonde mensen hebben een marker van zo rond de 35. Dat is dan weer géén verkeerd nieuws! 


Afgezien van dat allemaal heb ik wat ongemakkelijkheden (snel moe en buiten adem, vaak bloedneuzen, elke ochtend een neus vol bloed-snot, irritante huiduitslag, veranderde smaak, gekke pukkels, af en toe darmproblemen, brandend maagzuur, minder krachtige stem), maar trek ik het overall wel "goed". Kan nog steeds veel doen en laten, alleen alles in een rustig tempo. De was ophangen gaat met pauzes, koken gaat soms met een stoel erbij, boodschappen met de fiets, waarbij ik de fiets dan mee de lift in naar boven neem en hem tot het aanrecht rijd zodat ik hem daar mooi uit kan laden! Dus met wat aanpassingen red ik het allemaal prima.👍🏻🙂


Daarnaast was ik eind juli twee jaar ziek en ontvang ik sinds een maand een WIA uitkering. Hoe gek is dat om op je 44e al met "pensioen" te zijn?! 😐
Mijn baas heeft gelukkig gezegd dat wat er ook gebeurt, ik gewoon in dienst blijf. Dat is fijn, zo'n ruggesteun! Geen idee hoe het allemaal in de toekomst gaat, maar ik kan me voorstellen dat ik (als m'n conditie het toelaat) nog wel op m'n werk aan de slag ga. Waarbij het natuurlijk geen bezigheidstherapie voor een zekere Nynke Boomsma moet worden! Ik wil me graag nuttig maken en er toe doen!

Eerder schreef ik over het interview en de fotoshoot voor Stichting Olijf (een stichting die de belangen behartigt van vrouwen met gynaecologische kanker). Inmiddels staat het verhaal online en is mijn verhaal al een paar keer onder de aandacht gebracht op de facebookpagina van de stichting. 

Mijn verhaal vind je hier:
https://olijf.nl/olf/ervaringsverhalen/verhalen/verhaal/nynke/#.WYmTK_1ZvB8.mailto

Even heb ik getwijfeld of ik bovenstaande wel met jullie ging delen. Ik heb namelijk gemerkt dat het mensen afschrikt als ik vertel hoe het met me gaat (dan hoor ik opeens niks meer van degene die ik een appje heb gestuurd...). En dat verbaast me. Volgens mij ben ik nog steeds dezelfde persoon. Enthousiast, vrolijk, geïnteresseerd in alles en iedereen. Ik zit niet in een hoekje te sippen en beleef nog gewoon leuke dingen. 😀

Ik spreek graag met anderen af (jammer dat de vakantieperiode nu voorbij is...) en ga ook de hort wel op. Ben gelukkig niet kaal (krijg elke week een ijskap op om m'n haren te behouden). Dat scheelt ook al heel veel. En met een beetje make-up ziet niemand dat ik ziek ben!






Reacties

  1. Wat n topvrouw ben je toch Nynke!!!
    Bewonderenswaardig, hoe je met met die rotziekte omga....;
    Sterk, kwetsbaar én vol levenslust!!! Wat ben je een mooi mens!!
    Lieve groet, Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nynke
    Mijn hart gaat uit naar je! Wat een dapper mens bij je. Natuurlijk schrik je mij niet af STERKER nog je trekt me aan!
    Laat me weten als ik iets voor je kan doen. Momenteel fysiek wat lastig, zit sinds valpartij 04 aug.jl. in een rolstoel. Dat gaat natuurlijk voorbij!
    Dikke knuffel en Sterkte
    DINY
    #globalhuggingcommunity

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel oma Diny! Dat is fijn om te horen! Ik hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat en dat je de rolstoel aan de wilgen hebt kunnen hangen!🙂

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Laatste blog?/ verzoek

Ook nu is het weer lang geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Ik ben vooral bezig geweest met “Dum vivimus vivamus” (zie mijn vorige blog). Zo zijn Bas en ik een weekje in Zweden geweest met de auto. Kort daarna zijn we met een grote groep naar de Alpen geweest, waar veel fietsvrienden de Marmotte (wielertocht) hebben gereden en ik vooral lekker buiten heb genoten van het gezelschap en het heeeeeeerlijke weer. Ohja, ben ik en passant ook nog met een parapent de Alpe d'Huez naar beneden gekomen!  Ons laatste uitje was een weekendje op een Blokhutboot en wat heb ik daarvan genoten!  Na het weekendje Blokhutboot en de lading chemo ranja die ik kort daarvoor kreeg, is het opeens snel achteruit gegaan met me. Het vocht in mijn buik was al snel weer terug.    Dit moest ik dus laten verwijderen omdat ik er last van had. In het ziekenhuis zagen ze ook nog hoge ontstekingswaarden in m'n bloed. Daarom “mocht” ik een paar dagen blijven en weer eens aan de antibiotica. Al m

Dum vivimus vivamus

We schrijven 29 maart 2018 en dus is het alweer 5 maanden geleden dat ik met die gekke bacterie in het ziekenhuis lag en dus net zo lang geleden dat ik m'n laatste blog schreef. In de tussentijd is er natuurlijk weer het nodige gebeurd in m'n leventje. Van eerste tot laatste keren, nieuwe mensen ontmoeten, oude liefdes ontmoeten (laat ik niet overdrijven, het ging maar om 1), m'n 45e verjaardag, concerten, etentjes. Ohja, er was ook nog iets met chemo.... Laat ik daar mee beginnen. Op 4 januari stroomde er voor de (derde) laatste keer een stoot chemisch afval m'n lichaam binnen. De bedoeling was om daarna zo lang mogelijk aan de immuuntherapie te gaan. Persoonlijk had ik er niet zoveel vertrouwen in (is een tè lang verhaal waarom), maar m'n oncoloog wèl, dus dan proberen we dat hè? Voor 5 april stond een CT-scan op de rol. Maar halverwege februari voelde ik weer het eea in m'n buik. Anderhalve maand wilde ik dus niet wachten. Gelukkig kon de scan naar voren

In de malle molen van het leven

" zinin, “life is good”, #mooi, #hilarisch, “geweldige avond!”, #energie, #chill! En zo komen er dagelijks nog veel meer updates en termen langs die niets aan de verbeelding overlaten: wat is mijn leven toch leuk, inspirerend, spannend, romantisch, betekenisvol en/of sociaal." Zo begon ik mijn faceookberichtje op 18 september 2015. Om als volgt verder te gaan: " Vaak genoeg heb ik ook zulke updates geplaatst van mijn leuke leven. Want dat had ik. Echt!! En daar zit je dan: relatie net naar de knoppen, huisdier dood, klant kwijtgeraakt, proefwerk slecht gemaakt of een andere situatie die niet echt in bovengenoemde termen omschreven kan worden. Heeft de rest van de wereld dan écht zo’n leuk(er) leven? Het zit in de menselijke aard om onze mate van geluksgevoel te vergelijken met personen om ons heen. Als je collega’s het slecht doen, voel jij je met je magere plusje best goed. Als de relatie van je beste vriend(in) net over is, is jouw leven zo slecht nog niet. Socia